کانسپت جدید گوشی گوگل پیکسل 5 طراحی جالب دوربین آن را نشان می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، اگر بخواهیم به شایعات اخیر پیرامون گوشی گوگل پیکسل 5 اعتماد کنیم، باید آن را نسخه تکامل یافته پیکسل 4 بدانیم و نه محصولی کاملا جدید و متفاوت.

کانسپت جدید گوشی گوگل پیکسل 5 طراحی جالب دوربین آن را نشان می دهد

بر اساس تمام آنچه که تا به امروز در رابطه با گوشی پیکسل 5 منتشر شد و همچنین سیاست های خود گوگل در قبال فراوری گوشی های هوشمند، Sarang Sheth از وب سایت Yanko Design تصمیم گرفت طراحی جدیدی از این محصول را به نمایش بگذارد که در آن شاهد یک تغییر عظیم و شاید نه چندان رضایت بخش هستیم.

از روبرو، پیکسل 5 تا حد زیادی مشابه پیکسل 4 است، البته کمی زیباتر. حواشی بالا و پایین اندکی کمتر شده اند و اینطور که به نظر می رسد همچنان دوربین سلفی، سنسورهای تشخیص چهره و چیپ Soli در همان حاشیه کوچک باقی مانده حضور دارند. این طراحی نشان می دهد گوگل بالاخره توانسته راهی برای کوچک تر کردن سنسورهای خود پیدا نموده تا از این طریق بتواند هم حاشیه ها را کمتر کند و هم چیزی را از دست ندهد.

گوشه های نمایشگر در بالاترین و پایین ترین بخش گوشی اندکی خمیده به نظر می رسند ولی خود نمایشگر کاملا تخت است. همین مسئله نیز موجب می گردد در دست دریافت این گوشی بسیار لذت بخش تر از قبل باشد. از آن جایی هم که نمایشگر خمیده نیست، از مشکلاتی نظیر برخورد اشتباه دست با آن نقاط پیش گیری می گردد و این خود یک نکته مثبت به حساب می آید.

استعفای 2 مقام ارشد گوگل در پی نقدها از پیکسل 4

در کناره های گوشی شاهد همان کلیدهای سخت افزاری صدا و کلید رنگی پاور هستیم که در سمت راست حضور دارند. پورت USB-C نیز مانند بسیاری از گوشی های دیگر در زیر این محصول تعبیه شده و کاربر می تواند به وسیله آن گوشی را شارژ کند. فعلا در خصوص باتری و شارژر پیکسل 5 هیچ اطلاعی نداریم اما با توجه به سیاست گوگل، احتمالا تا یکی دو ماه دیگر جزئیات بسیار زیادی در رابطه با این گوشی منتشر خواهد شد.

روی پنل پشتی اما همان ویژگی تعیین کننده حضور دارد. نه می توان گفت نمای گوشی از پشت زشت شده و نه می توان صفت زیبا را در رابطه با آن بکار برد. مثل همواره این بخش را به کاربر واگذار می کنیم تا در رابطه با آن تصمیم گیری کند اما اصلا تعیین نیست چرا گوگل همواره تمایل دارد تفاوت را به گونه ای در گوشی های خود معنا کند که خبرساز گردد. البته این ها فقط کانسپتی از گوشی است و این یعنی آنچه که انتظار داریم. شاید گوگل محصول نهایی خود را با شکل و شمایل متفاوتی راهی بازار کند که اگر هم این اتفاق رخ ندهد جای تعجب نیست.

عملکرد فوق العاده پیکسل 4a در مقایسه با پیکسل 3a XL و پیکسل 3 XL

طبق شایعات، گوگل پیکسل 5 از سه دوربین روی پنل پشتی خود بهره می برد و امیدواریم گوگل برای تعبیه آن ها از چنین ماژولی در آن نقطه از گوشی استفاده نکند. البته بعضی از کاربران این طراحی را به ماژول دوربین در پیکسل 4 ترجیح می دهند. جالب اینجاست که نوع چینش این سه دوربین به همراه فلش به گونه ای است که شکل یک ربات را در ذهنمان تداعی می نماید. پیش تر این شباهت دوربین با ربات را در دوربین دوگانه پیکسل 3 XL دیده بودیم و به همین خاطر Sheth سعی کرد محصول جدید را شبیه به نسخه های قبل طراحی کند.

با این حال اگر طراحی دوربین پیکسل 5 واقعا همینطور باشد، باید بگوییم کاربر به محض دیدن آن به احتمال زیاد حس و حال ممتنعی نخواهد داشت؛ یا باید آن را کنار گذاشت و یا به آن علاقه مند شد. در واقع به نظر می رسد حد وسطی در رابطه با این طراحی وجود ندارد.

در حالی که بحث های زیادی وجود دارد پیرامون این موضوع که گوگل باید با طراحی یک محصول قابل و بالارده با گوشی هایی نظیر گلکسی اس 20 و آیفون 11 پرو رقابت کند، پیکسل 5 احتمالا با قابلیت ها و شکل و شمایلی پایین تر از یک پرچم دار راهی بازار می گردد. همین مسئله شاید باعث گردد این شرکت در رقابت با رقبای قدرتمندی چون سامسونگ و اپل بیشتر مورد توجه کاربران قرار گیرد.

قیمت گوشی میان رده گوگل پیکسل 4a لو رفت

در واقع گوگل نه تنها گوشی های بدی فراوری نمی نماید بلکه محصولات این شرکت بسیار عالی نیز هستند. اما از آن جایی که در اصل سازنده سخت افزار نیست، شاید دلیل عمده ای باشد برای اینکه نتواند در ساخت گوشی هوشمند مانند رقبای قدری چون سامسونگ و اپل قد علم کند.

در حال حاضر این شرکت گوشی میان رده ای را تحت عنوان پیکسل 4a در دست ساخت دارد که گفته می گردد با قیمتی بسیار خوب راهی بازار می گردد. اگر گوگل بتواند قیمت گوشی های خود را پایین نگه دارد، با توجه به اینکه از نظر نرم افزاری پشتیبانی خوبی از آن ها می نماید، می توان به آینده درخشان آن امیدوار بود. در غیر این صورت بعید به نظر می رسد بتوان جایگاهی خوب برای این شرکت پیش بینی کرد.

نظر شما در رابطه با گوشی های هوشمند گوگل چیست؟ اگر شهرت این محصولات در بازار کشور ما بیشتر از آنچه که فعلا هست گردد، تمایلی به خرید آن ها دارید؟

مقایسه پیکسل 4a و آیفون SE 2؛ چرا پیکسل می تواند آیفون را شکست دهد؟

منبع: tomsguide

https://bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 90906

به "کانسپت جدید گوشی گوگل پیکسل 5 طراحی جالب دوربین آن را نشان می دهد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانسپت جدید گوشی گوگل پیکسل 5 طراحی جالب دوربین آن را نشان می دهد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانسپت جدید گوشی گوگل پیکسل 5 طراحی جالب دوربین آن را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید