اجرای حریم حفاظتی برای 3 محوطه باستانی قم

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: سه محوطه باستانی در استان قم به منظور حفظ و نگهداری بلوک چینی شدند.

اجرای حریم حفاظتی برای 3 محوطه باستانی قم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز سه شنبه 29 آبان 97 اظهار کرد: برای اجرای این طرح حدود 750 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

او با بیان اینکه محوطه باستانی چهل بندگان صرم، تپه باستانی قمرود و محوطه باستانی البرز، پس از انجام برآورد و تهیه مستندات تاریخی و نقشه ها بلوک چینی شدند. اظهار کرد: براین اساس، تمامی دستگاه های خدمات رسان موظف هستند در راستای حفظ حریم آثار تاریخی پیش از هرگونه ساخت و ساز در مجاورت این محوطه، هماهنگی لازم را با این اداره کل انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی فرهنگی قم ادامه داد: حریم این آثار تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان قم می باشد و براساس قانون هرگونه دخل و تصرف در حریم این آثار جرم محسوب شده و مجرمان مشمول مجازات های قانونی خواهند شد.

حمید یزدانی گفت: تاکنون چند مرحله کاوش در قره تپه قمرود اجرا شده است، آثار به دست آمده شامل بقایاى معمارى ارزشمند و تعدادى ظروف سفالین است که با آثار سیلک کاشان و چشمه على دامغان قابل مقایسه مى باشد. قدمت آثار به دست آمده به 6400 سال پیش مى رسد.

https://bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39422

به "اجرای حریم حفاظتی برای 3 محوطه باستانی قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای حریم حفاظتی برای 3 محوطه باستانی قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید